Szeretem a hazám

Egészség az alapoktól / A változókor vitaminjai és egyéb fontos kiegészítői

0 tétel -  0 Ft.

20.000 FT FELETT
INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@fitamina.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info
Termékek GYÁRTÓ SZERINT  |  Újdonságok  |  Legkedveltebbek

A változókor vitaminjai és egyéb fontos kiegészítői

Ebben az időszakban kiemelt szüksége van a szervezetünknek bizonyos kiegészítőkre és vitaminokra a kellemetlen tünetek enyhítésére, vagy akár elkerülésére. A kiegészítők mellett természetesen a megfelelő életmód kialakításával (táplálkozás és mozgás) a szívbetegségek, csontritkulás, rák és az elhízás megelőzéséről is gondoskodnunk kell!

változókor, menopauza, csontritkulás, menopauza kezelése, vitamin, ásványi anyagváltozókor, menopauza, csontritkulás, menopauza kezelése, vitamin, ásványi anyagA menopauza alatt a nőknek szembe kell nézniük olyan kihívásokkal is, mint például csontritkulás, illetve annak megelőzése. Na már most a csontrendszer szilárdságának kialakulásában a kalcium és a D-vitamin nagyon hatékony kis csapatként dolgozik össze: ugyanis még a kalcium segíti a csontanyagcserét, addig a D-vitamin a bélben tüsténkedik, és ott segíti a kalcium intenzívebb felszívódását, valamint raktározódását.

A menopauza időszakában 1000-1500 mg kálciumra van szükség naponta. Fontos, hogy az idősödő nők szervezete már nem képes olyan könnyen felvenni a kálciumot, így a D-vitamin bevitelére is nagyon kell figyelni.

Kalcium-források: tejtermékek, tofu, mák és más olajos magvak, amaránt. A megfelelő beviteli mennyiség biztosítására érdemes kalcium tartalmú étrendkiegészítők között is szétnézni.

D-vitamin-források: májban, tőkehalmáj olajban, tojássárgájában, vajban is nagyobb mennyiségben megtalálható. Viszont azt látjátok, hogy ezek az ételek nem épp a zsírmentes csapat tagjai, így rendszeres és jelentős fogyasztásukkal legyünk körültekintőek, sőt, érdemes a D-vitamin bevitelt inkább táplálékkiegészítőkre bízni.

Az E-vitamint gyakran a "menopauza vitamin"-ként emlegetik. Nagyon hasznos, mert csökkentheti a hőhullámokat és a menopauza más pszichológiai tüneteit. Az E vitamin emellett erős antioxidánsként kap szerepet, ugyanis segít semlegesíteni a sejteket károsító szabad gyököket. Ezen kívül csökkenteni az öregedés jeleit: védi a bőrt, a hajat, a körmöket, a szemet az öregedés tüneteivel szemben. A klór rontja a hatásmechanizmusát, emiatt aki sok klórozott vizet iszik, annak fokozottan ügyelni kell az E-vitamin pótlásra!

E-vitamin-források: növényi eredetű élelmiszerekben fordul elő, például a búzacsírában, kelbimbóban, spenótban és egyéb főzelékekben. Állati eredetű táplálékok esetén a májban, vesében, vajban, illetve kisebb mennyiségben a húsokban találjuk, illetve táplálékkiegészítő termékekben – akár vitamin komplexekben vagy önálló hatóanyagként.

A szója nagyon egészséges fehérje forrás, ráadásul úgy tűnik, hogy a több szóját fogyasztó társadalmakban sokkal kevésbé gyakran fordulnak elő hőhullámok a menopauzába lépő hölgyeknél, bár a klinikai vizsgálódások eredményei nem egyértelműek. A szóját legegyszerűbben táplálék-kiegészítőkből tudod biztosítani a szervezeted számára, de jó választás lehet a tofu, étkezési szójabab, szójapehely és szójagranulátum készítmények is.

A menopauza fokozott veszélyt jelez a szívbetegségek tekintetében is. Az Omega 3 zsírsavak fontosak a szív egészsége szempontjából, mivel megakadályozzák a vérlemezkék összetapadását vérrögökké – és így csökkentik a trombózis kockázatát. Ezen kívül a vér belső súrlódását is mérséklik, ezáltal javítják áramlási tulajdonságait, ami pedig a szövetek hatékonyabb oxigénellátásának vezet. Mindezen hatások csökkenthetik a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát, illetve javítják a keringési rendszerünket és az állóképességünket.

A rendszeres fogyasztás a korral együtt fokozódó kognitív hanyatlást is csökkenteni képes. Az omega-3 nyakon csíphető például a lenmagolajban és a halolajban (lazac, tonhal és makréla) vagy épp a karácsonyról megmaradt dióban és mogyoróban. Pár tanulmány amúgy arra mutatott rá, hogy a lenmag szintén csökkentheti a hőhullámok kialakulását, így még egy érvet rástrigulázhatunk a fenti előnyökön túl.

A fenn említett kiegészítőkön kívül számos gyógynövény is segíthet a változókor tüneteinek enyhítésében.A cimicifuga racemosa (poloskavész), a ligetszépe olaj, a dong quai nevű kínai gyógynövény, gingko biloba és ginzeng szintén hasznos lehet a változókor tüneteinek mérséklésében.

változókor, menopauza, csontritkulás, menopauza kezelése, vitamin, ásványi anyag

És ami a kiegészítőkön túl igazán fontos: mindez semmit sem ér megfelelő életmód nélkül. Törekedjünk a fizikai aktivitás megőrzésére (mely kedvezően hat a csontanyagcserére, a testsúlyunkra, keringési rendszerünkre és a közérzetünkre), és ezt egészítsük ki a megfelelő étrenddel – amit a leírtak alapján össze is állíthattok!

Szilvi

A trainer válaszol Összes vélemény
Üdv!

Fejlődésem és teljesítményem megtorpanni látszik. szeretnék új erőt bevetni a támogatásban. Kaja és alap kiegészítők rendben vannak.(fehérje+vitaminok...) két termék között gondolkozok. GASPARI NUTRITION VIRIDEX XT
(120 tabletta) vagy BPI ANABOLIC ELITE
(60 kapszula)
Nem tudom, nem ismerem őket. Anadrolt és Triboostert próbáltam nem sok sikeredel . Kérném segítséged a dologban.
Előre is köszönöm!
Szia! Elég egyénfüggő, hogy kinek mi válik be... általában minden újdonság hatékonyan szokott hatni a stagnálásra. Nekem a két termék közül a Gaspari terméke szimpatikusabb, főképp azért mert több Gaspari terméket próbáltunk, és nem okoztak csalódást.
Ti mondtátok Összes vélemény
Nagyon jó hatású. Kényelmes. Kérdésem: Ammónium-aluminátot tartalmaz? NH4 (AlO2)? (Szerintem az ammónium túl gyenge bázis ehhez!
DE: a termékükön feltüntetett Ingr: 'Ammónium Alum. '
mit fed voltaképpen??? ()